Re: [OT] Roztlacanie/tahanie modernych aut, was: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

Jiří Majzlík Nemeček jirry na centrum.cz
Úterý Leden 18 17:52:32 CET 2022

Jsem téhož názoru. Podle mě, pokud startovací aku neotočí motorem, ale
uživí zapalování, nemůže ničemu uškodit, když se motor roztočí přes kola.

Spíš myslím, že je to obecný trend přimět lidi, aby při jakémkoli
problému platili za servis. Myslím si taky, že když má auto startování
čudlíkem, nic jako roztlačení už stejně nepůjde, protože povel pro start
se může dát jen se zmáčknutou spojkou.

Jinak ze života: Zrovna nedávno kolegovi oddělali motor v autě tím, že
ho tlačili. V servisu. Ne roztlačovali, jen tlačili po dílně. Už se asi
nedozvíme detaily, ale nejspíš autem cukli se zařazenou rychlostí, ale
na špatnou stranu, motor se otočil v protisměru, přeskočil rozvodový
řetěz a při prvním nastartování bylo vymalováno. To ale není obecný
problém, jen šlendrián motorů TSI, které mají napínák rozvoďáku z
naprosto žalostného materiálu. Výrobce ušetřil 50 Kč, kolega provařil
100 tisíc. Co dodat, prostě Škoda :-/

JMN