Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla

AZE aze na seznam.cz
Pondělí Leden 17 00:44:56 CET 2022


To už měla naše stará dobrá P-V3S :)
Baterie se nabíjely v paralelním režimu a pro start se přepínaly do série.
aze

Tak by to auto aspoň mohlo umět baterku rozpojit na 2 půlky a po dobu
nabíjení je zapojit paralelně.

PL

*******************

Dne 16.1.2022 v 23:32 Pavel Urbančík napsal(a):
> To právě je běžné, nabíječka se pomocí to CCS připojí opravdu na svorky
> baterky.
> Občas na některých stanicích je vidět více z komunikace a je tam jeden z
> kroků vyrovnání napětí nabíječka-baterka.
> Pak jen cvaknou relátka na obou stranách a tlačí se přímo do baterky.
> Kdyby v autě měl byt DC-DC s výkonem 350kW, tak by to bylo dost zbytečné
>
> Pavel
>
>
>
> -----Original Message-----
> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
> Sent: neděle 16. ledna 2022 23:17
> To: hw-list na list.hw.cz
> Subject: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>
> To přímé připojení DC nabíječky na baterku má třeba ta Tesla.
> To mě na tom videu právě docela udivilo.
> Ale jestli to správně chápu, tak Tesla má nějaké svoje nabíječky.
> Pokud je to nějaké obecné auto, tak bych čekal, že i DC nabíjení půjde 
> přes
> nějaký vnitřní DC-DC měnič.
> Přece jen je docela nešikovné přizpůsobovat pořád nabíječky novým typům 
> aut,
> nebo naopak auta novým nabíječkám.
>
> PL
>
> *******************
>
> Dne 16.1.2022 v 23:04 Pavel Urbančík napsal(a):
>> Proud je omezený konektorem a nabíječkou, nikde jsem nepotkal
>> nabíječky s proudem na 350A, Ionity 350kW má právě na štítku 350A,
>> 1000V
>>
>> Vzhledem k tomu že se DC rychlá nabíječka připojuje přímo k baterii
>> (přes nějaké spínání) tak s tím musí počítat i zbytek vozu.
>>
>> PS v té větě jsem to napsal blbě, má být "proto můžou tlačí větší výkon"
>>
>>
>> -----Original Message-----
>> From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
>> Sent: neděle 16. ledna 2022 22:44
>> To: hw-list na list.hw.cz
>> Subject: Re: [OT] Rozborka/sborka elektrovýzbroje aut Tesla
>>
>> Myslím, že to není pravda. Aspoň technicky tam žádná přímá úměra podle
>> mě není.
>> Vyšší napětí umožňuje použít nižší proudy a tedy tenčí dráty (s
>> tlustší izolací).
>> Ale maximální nabíjecí výkon závisí na kapacitě baterky, ne na jejím
> napětí.
>> PL
>>
>> *******************
>>
>> Dne 16.1.2022 v 21:59 Pavel Urbančík napsal(a):
>>> Napětí baterky přávě dost omezuje max nabíjecí výkon a tesla a audi
>>> mají například 600V technologii a proto můžou tlačit větší proudy.
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list

_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list 



Další informace o konferenci Hw-list