OT Čím vrtat do smaltovaného plechu

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Sobota Leden 15 17:39:38 CET 2022

Dobrý den,
mějme 30 a 40 let staré olejové radiátory, kde je čelo s ovládacími
prvky ze smaltovaného plechu.

Jeden jsem provizorně připojil na čínský regulátor s SSR místo relé.
Regulace super, prostě pořád 23 °C i na opačné straně místnosti, žádné
zvuky.
Jen to provedení, kdy je část větrací mřížky zakrytá kartonem, ke
kterému je přivázané malinké trafo, čínskej regulátor, ...
Scénky, jako kočka sedící na DPS regulátoru čuchá ke svorkovnici na
trafu s 230 V...

Snaha o pořádné provedení narazila na to, že mi do toho plechu nejde
vrtat. Sice prorazím smalt, ale pak vzniká jen Fe prášek a to v čím dál
menším množství, končí to důlkem pár mm.

Chtěl byh vyvrtat několik děr 3,2 a 10 mm.

Co mám říct prodavačovi v železářství, když chci vhodné vrtáky?

PH