OT: ako vo FreeCADe CNC spravit vylamovacie uska

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Leden 10 16:46:28 CET 2022

Mám pocit, že ten CAM v EstlCAM je zdarma.
Že ta placená část je firmware pro Arduino. Tedy vlastní řízení frézky,
jako náhrada třeba za GRBL.
Ale možná se pletu. Já používím jiný CAM (placený, je to kromě vlastních
Windows jediný komerční SW na mém počítači).

K obrábění: každý stroj (no dobře, skoro každý) umí udělat drážku. Jde
ale o to, s jakým Ap, tj. s jakou hloubkou úběru na jeden průchod.
Což v praxi znamená, že se opotřebovává jen špička nástroje, a jeho
velká většina je nevyužitá.
To trochoidní obrábění řeší právě tohle, protože obrábí najednou celou
cílovou hloubku úběru.

PL