OT: ako vo FreeCADe CNC spravit vylamovacie uska

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Leden 10 16:24:25 CET 2022

Ta "úška" se jmenují můstky. Pod tímhle názvem to určitě najdete.

Trochu mi uniká to, že píšete o FreeCADu.
Myslím, že běžné rozdělení rolí je takové, že v CADu dělám návrh konstrukce.
Bez ohledu na ty nejnižší technologické otázky výroby.
Takže podle takových podkladů to pak můžu vyrobit třeba frézce, nebo i
na laseru nebo lupenkovou pilkou ručně.

No a zohlednění konkrétních specifik obrábění pak dělá CAM.
Takže tam si volím jestli má být nula na horní straně na na dně obrobku,
jestli tam mají být nějaké můstky nebo jiné technologické prvky, jaké
bude strategie obrábění atd.

Pokud žádný CAM nemáte, tak doporučuji zkusit třeba free EstlCAM. Umí
dokonce trochoidní obrábění, což neumí ani mnohé větší a placené CAMy.

PL