Re: OT: FVE - základní poznatky

Pikulik picom na volny.cz
Pátek Leden 7 21:29:07 CET 2022

Zdravím

Zásadní je, jaký je důvod, proč si pořídit solární elektrárnu

- chcete zachránit Zeměkouli
- chcete ušetřit za energii
- chcete investovat volné peníze
- chcete být in
- potřebujete záložní zdroj energie
- a podobně

Já jsem potřeboval zajistit primárně zálohu el. energie pro čerpadlo
vody ve vrtu a osvětlení v rekreačním objektu. Pořídil jsem si před
rokem 4 panely 280W, měnič z aliexpresu 2,4kW, použitou baterii
24V/300Ah a pár drobností. Vše funguje jako ostrov s případným přepnutím
na DS.Pokryje mi to přes sezónu 90% veškeré spotřeby a ještě spousta
energie zůstane na střeše protože ji nemám jak spotřebovat a akumulovat.
Z DS beru energii pouze pro 3f spotřebiče (průtokový ohřívač ve sprše
7kW a cirkulárku). Musí se trochu hlídat, aby nebylo zapnutých zbytečně
více spotřebičů najednou ale jinak jsem spokojený.

Celková investice byla necelých 25tisíc a návratnost neřeším. Hlavní je
pro mne nezávislost v případě výpadku DS který je skoro po každé větší
bouřce a trvá několik hodin.

Pokud si někdo nechá postavit sol. elektrárnu na klíč a s dotacemi tak
věnuje minimálně polovinu peněz dodavatelské firmě.