Re: HDMI - uživatelské rozlišení, výstup bitmapových grafických dat

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Únor 26 15:36:10 CET 2022

Děkuji. Je to jedna z možností.
Já jsem zase zvažoval použít jako parametr volání převodu kromě
vlastního vykreslovaného souboru ještě další soubor, z něhož by se vzaly
jen vnější rozměry a offset počátku.
Tedy tak, jako se pro generování děr použije druhý soubor s vrtačkou,
tak by se případně použil ještě další jen kvůli rozměru.
Ale asi to zatím nebudu řešit a vezmu jako podmínku, že rámeček bude v
každém souboru. Pro začátek to není žádné velké omezení.

Jak to v reálu dopadne jsem samozřejmě hodně zvědavý. Ty moje pokusy s
generováním obrázků v extrémním rozlišení jsou asi trochu mimo.
Ale budu rád když to aspoň takovou běžnou domácí kvalitu zvládne.
Když už nic jiného, tak by to mělo být velmi pohodlné a málo pracné. S
osvitem bojuju ze všech kroků výroby PCB snad nejvíc.

Jako zdroj světla plánuju použít vzdálený zdroj s optikou.
Konkrétně v prvním přiblížení 3W LEDku 405nm s akrylovou čočkou. Později
pak pole 3x2 těchto diod, každá se svou čočkou.
Cílem je, aby světelná stopa ve vzdálenosti 1m byla srovnatelně velká
jako je půdorys toho osvětlovacího tělesa, a jako je zhruba velikost
toho displeje.
Myslím, že tohle je dosažitelné. Nakonec čočka je stejná, jako se
osazuje do LED baterek. A tam taky dokážu udělat ostrou stopu.

Samozřejmě ideální by bylo, kdyby to byl někdo ochotný zkusit na nějaké
stávající SLA tiskárně.
Dostal jsem několik příslibů (uznávám, že nezávazných), ale nikdo se k
ničemu reálnému neměl.
A ve své blízkosti nemám nikoho, kdo by podobou techniku měl, že bych na
to mohl víc tlačit a reálně zapracovat.
Takže bohužel zbyl jen průzkum bojem.

Navíc se ta datová příprava bude hodit pro případný plán B - osvit
laserem. Pokud by to přes LCD nevyšlo, tak na tom začnu promptně vyšívat.
Rozmyšlené to mám, komponenty na to mám tady. A je to oblast CNC, kde
jsem celkem doma.
I tady jsou ještě 2 cesty - první mechanická lineární (běžný 2-osý
plotr), druhá je rotační (osvitová jednotka z laserovky, osazená 405nm
laserem).
Laserový plotr je bez problémů, navíc pro první pokusy bych asi použil
mechaniku 3D tiskárny. Tak jako ji používám pro velký 5.5W laser.
Rotační princip by byl fajn. Roztočit motor se zrcátkem umím, ale zatím
nevím, jak se bude dát použít původní optika (určená pro IR laser) pro
vlnovou délku 405nm.

Děkuji za vše, za velmi vydatnou reálnou pomoc. :-) :-)

Petr Labaj