Jeden monitor a vice PC

Michal Grunt michal.grunt na gmail.com
Pátek Únor 4 13:59:35 CET 2022

Mám notebook a stolní PC. Stolní PC používám jenom když potřebuji vyšší
výkon. Notebook používám častěji. Když chci vyšší výkon a opravdu pracovat
tak si k tomu PC sednu... Když chci z toho PC jenom nějaké informace či
nenáročnou práci (ne na dlouho) tak si ho z notebooku pomocí WOL zapnu a
připojím se na jeho RDP... Má to tu výhodu, že treba funguje sdílená
schránka. Navíc se na to PC (na jeho RDP) dostanu skoro odkudkoliv pomocí
SSH. Chce to v tom PC mít nějakou nVidia Quadro, aby chodily pohodlně i
grafické programy (některé se bez Quadro na RDP odmítají spouštět, třeba
Freecad skončí s chybou OpenGL nevím co). Když je kvalitní spojení zpoždění
je minimální a je to jako kdyby se u toho PC sedělo a třeba ve Freecadu se
dá normálně pracovat. Ostatně celkem běžně se nabízí virtuální stroje,
které v sobě mají nějakou tu lepsi Quadro kartu (to jsou ty bez konektoru
určené na virtual) pro plnohodnotnou práci přes RDP.