OT: vanocni darky dodatecne - papinak na elektriku nebo jinej zazracnej hrnec ?

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Středa Prosinec 28 23:00:51 CET 2022

Papiňák je primárně na věci, který by se vařily dlouho, že se to
významně zkrátí. Nebo když platí čím dýl, tím líp. Prostě vývar z
krůtích srdcí, vařenej 3 hodiny v papiňáku je mnohem lepší, žež za
stejnou dobu normálně. A když to bude z hovězích, tak to je normálně na
den...

Při dnešních cenách energií začíná být zajímavý méně známý aspekt: Když
se nastaví tak malý výkon, aby tlak nestačil k otevření ventilu,
spotřeba energie klesne jen na samotné udržování teploty, odpařování
vody zmizí.

Dělat v papiňáku těstoviny, mi přijde absurdní. Ušetřím 3 minuty, ale
všechna další manipulace a mytí bude náročnější.

Jinak teda jsem příznivcem vaření bez zpětné vazby. Typicky něco dám
vařit, při max. výkonu uvedu k varu, dám nejmíň aby se to ještě vařilo,
pokličku, časovač a jdu pryč. Až to z kuchyně pípne, jdu třeba slejt ty
těstoviny:-)
Prakticky všechno, co se vaří dýl než pár minut, dělám primárně tímto
postupem.

PH