Re: Kvíz s posuvnými přepínači

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Pondělí Prosinec 12 10:55:11 CET 2022

7 ks, to de, jasnej vítěz:-)

Dovysvětlení k zadání:
Na začátku školního roku, když děti na kroužku pro začátečníky už znají
diody a LEDky, ale ještě ne žádné aktivní prvky, dávám jim k vyřešení
různé úlohy, jako ovládání světla ze 2, 3 a více míst, přepínání počtu
rozsvícených LEDek, výběr která má svítit, ...
Ale všechno co obsahuje vícepolohový přepínač, naráží na fakt, že to
nejde snadno vyzkoušet, protože není k dispozici ve formě pro kontaktní
pole, případně by to šlo zařídit, ale pracně a draho.

Zde několikrát zmíněné DIP přepínače jsou hezké, ale vytvářet s nimi
úlohy tohoto typu znamená chtít aby vymýšleli něco, co je od začátku
neprakticky komplikované na obsluhu.

PH