Re: [OT] Snížení otáček oběhového čerpadla

Pondělí Prosinec 5 00:58:01 CET 2022

Obávám se, že tyristorový regulátor na tom bude se ztrátama asi stejně,
jako když před čerpadlo dáte odpor. Tyristor tam naseká harmonické, ty
půjdou do ztrát a ještě budete mít problém s rušením.
Stejně je to sranda - vy řešíte, že 750 l/hod je pro 14 KW zbytečně moc
(určitě tam ten průtok máte mnohem vyšší, nebo kotel nedává výkon) a já
u 7 KW TČ mám oběhovku, co prožene podlahovkou 2000 l/hod a je to
akorát. Mám tam oběhovku Calpeda, co má jen potenciometr na otáčky a
nemá ještě regulaci na rozdíl tlaku. Tehdy jsem si k tomu udělal
destičku, která galvanicky oddělí externí řídící signál. Pokud TČ jede,
oběhovka běží naplno. Když TČ vypne, oběhovka běží na minimum jen pro
měření teploty.

K tomu průtoku: 1 KWh (tedy výkon 1 KW za hodinu) ohřeje 1000 l vody o 1
stupeň. Takže pokud tam skutečně máte 14 KW a 5 stupňů rozdíl, pak to
vychází 14/5=2800 l/hod. A nebo váš kotel šetří plyn za vás :-)

Anděl