Re: Smaltované licny pro měniče

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Prosinec 4 15:05:50 CET 2022

K tomuhle názvu jsem došel taky.
Nejblíž mým požadavkům je:
https://www.aliexpress.com/item/1005001394115684.html
0,2x70, to je 0,03 * 70 = asi 2 mm^2
takže by jich několik paralelně stačilo. Zkusím mu napsat, jestli mi
pošle 3 balení po 15 m.
Ale překvapilo mě, že jsem nenašel nic co by ten základní drátek mělo
silnější.

Bude to 100 závitů na jádře M186, což by mohlo být kolem 10 m. Proto
bych se rád vyhnul nějaké výrobě s pomocí vrtačky:-)

Sekundár bude 2x asi 20-40 paralelních zemnících pásek a každé 2-3
povedou na jednu shottkynu:
https://www.aliexpress.com/item/32855211593.html
teda jestli se dá věřit, že číňan opravdu prodává deklarovaný typ.
Celkem tedy doufám, že by z toho mohlo lézt kolem 5 V / 2 kA.

Primár by mohl spínat H můstek z
https://cz.mouser.com/datasheet/2/1090/GP2T080A120H-2999273.pdf

Aneb napřed jsem narazil na ty diody z Ali, potom na přednášku o SiC
MOSFETech a po zjištění, že se normálně prodávají mě napadlo, že bych
mohl oživit dávný projekt kA zdroje na hraní, jen ho zjednoduším a
nebude mít žádný synchronní usměrňovače, ZVS,  ... a možná ani regulaci,
jen přepínání délky primáru, třeba 80/100/120/150 z.

Jen nevím, jestli by v sérii s primárem neměl bejt nějakej C, jestli se
tam nemůže nakumulovat nějaká DC složka. A pokud jo, tak jnevím, aký C
pro takové použití hledat.

Pak je teda ještě ta další neznámá ze sousedního tématu, zda není nějaká
chyba v úvaze, že když mi vyšlo 14 závitů na primáru a já potřebuju 100,
tak tam dám mezeru a bude to OK.

PH