ponorné čerpadlo

Středa Srpen 17 12:24:19 CEST 2022

Dobrý den,

po necelých dvou letech mi odešlo ponorné čerpadýlko

https://www.svetkaravanu.cz/ponorne-cerpadlo-comet-elegant-12-v-10-lmin-05-baru

tak, že někdy po zapnutí začalo pískat ložisko a někdy se čerpadlo
rozeběhlo, až když jsem pohnul vrtulkou. Byl jsem byl zvědavý, jak je to
udělané uvnitř. Čekal jsem bezkomutátorový motor s halovkama a s
magnetem na rotoru, jak je to běžné u motorů ve větrákách a stator s
napojením šňůry zalitý nějakou hmotou. Rozřezal jsem plastový obal.

https://vaelektronik.cz/fotky/cerp1.jpg

https://vaelektronik.cz/fotky/cerp2.jpg

Nestačil jsem se divit, je v tom běžný komutátorový motorek potopený ve
vodě. Pak ale nechápu, proč tam mají omezenou déklu souvislého chodu na
15 minut a dalších 15 minut chlazení. Přece ve vodě se to nemůže
přehřát. Přítelkyně to měla v bazénku, ze kterého hadicí zalívá a někdy
než obejde zahradu, jí to trvá i přes půl hodiny. Podle katalogového
listu je to německý výrobek, to se teda Němci moc nepředvedli. Nejspíš
to teda jen přebalují z čínských krabiček... Kdyby měli aspoň  tu
vrtulku líp vytvarovanou, jako to bývá v moderních topenářských
oběhovkách, mohlo to mít možná o dost vyšší účinnost.

Anděl