Rozdiel medzi STM32G0 a L0

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Úterý Srpen 9 10:59:46 CEST 2022

[preposielam - trocha oneskorene]

Dobry vecer,

dakujem velmi pekne za odpovede.

Moju dilemu ohladom G0 a L0 vyriesila docasna dostupnost nuclea-L010 a
STM32L010 v tqfp32 puzdre. Je to vlastne kompletne vyvojove prostredie
a to v pripade G0 bol hlavny argument za L0. Druha vec je ta, ze som
po L010 uz dlhsie pokukoval.

Co sa tyka spotreby, tak som zistil, ze L010 moze bezat aj s krystalom
12pF, ale za cenu zvysenej spotreby. Ono hrat sa na uA v designe, kde
je cca 10 kondenzatorov, ktore maju svoj vlastny zvod plus zvod
ostatnych obvodov, je proste hlupost. A prakticke skusenosti zo
starsieho projektu hovoria jasnou recou, ze sa to dobre neda
realizovat, a uz duplom nie v panelakovom prostredi...

Ono aj tak mam momentalne dilemu ci sa pustit definitivne do tej L010
alebo ist do 18F47K42 a jej klonov... Uvidim, ako mi to bude vychadzat
na plosaku. Ono redukcia 600mil DIP32 a 600mil DIP40 uz taky velky
rozdiel nie je.

A.

Preferovana, resp. s lepsi dostupnosti bude rozhodne STM32G0.

U te spotreby je vhodne vzit v uvahu zhruba 5 let rozdil mezi L0 a G0. Za tu
dobu se spotreba beznych MCU realne posunula smerem dolu, k tomu co pred
lety bylo oznacovane jako Low Power.

Migracni AN pro prechod L0 - G0 neni v planu, neni to uplne ocekavany smer
prechodu z L0.