co je to za 3D tisk bez strun?

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Pátek Srpen 5 17:03:51 CEST 2022

Zdravim,

jsem nedavno byl na kratucke navsteve a clovek tam mel takove zlvastni 3D tiskarny: nemel zadne struny.
na otazku, jak to tiskne, mi odpovedel, ze do nadobky na spodku se nalije rozpusteny plast.
nahore je obrazovka, a postupne to vytahuje a tvrdne do UV svetlem ...
rikam si, ze to najdu, ale nejak se nedokazu spravne zeptat strycka.

mne to prislo mechanicky jednodussi jednodussi, nez nastavovat/hlidat teplotu podkladu, extruderu ... a tisic dalsich veci, co tady casto ctu.
a jeho vystupy mi prisly docela propracovane a detailni (dela takove postavicky podle fantasy)
nevite, o jakou to vlastne technologii jde?

(bohuzel jsem nemohl se moc ptat - to znate, vicemene nahodna kratucka spolecenska udalost, kde se sejde u domaciho vice lidi a jenom jeden je technik ...)

:)
  Sam