OT Elektrokoloběžky

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Čtvrtek Srpen 4 23:18:39 CEST 2022

Dobrý den všem,
v poslední době často jezdím na Lime a uvažuji o koupi vlastní. Jenže
jsem objevil několik ale:

1. Úplně základní problém je, že vlastní mi stejně plně nenahdadí
sdílené. Třeba zrovna dnes jsem jel do práce na koloběžce a zpátky šel
pěšky a stejně to bylo většinu předchozích dní. Jenže s vlastní bych
musel vždycky i zpátky. Ale je i dost cest, kde bych oba směry využil,
takže OK.

2. Když na té sdílené přijedu k obchodu, prostě ukončím jízdu a veškeré
starosti o koloběžku tím končí. Jenže vlastní bych musel nějak zamknout,
asi jako kolo. Jenže kolo má rám, kterým se dá provlíknout nějaká dlouhá
zamykací věc, navíc je poněkud velké na to, aby ho někdo během chvilky
hodil do kufru obyčejného auta. Na fotkách koloběžek v eshopech jsem si
nevšiml žádné takové díry, maximálně by v některých případech šlo
zamykadlo protáhnout kolem. Máte s touhle situací nějaké zkušenosti?

3. Lime v zelenobílé verzi jsou docela festovní a navíc slušně
odpružené. Není problém jet na plno po silničních kostkách, nebo
kamenitých místech na břehu Vltavy. Koloběžky Bolt jsou sice taky celkem
festovní, ale neodpružené a již jen jízda po špatném asfaltu byla
utrpení. V podstatě je nereálné na nich jezdit tak, jak jesdím skoro
každý den na Lime. ... No a teď pohled do eshopů... Festovní a odpružené
jen nějaké veliké vehikly, co už jsou spíš motorky a je to na nich na
první pohled vidět, tedy potřeba řidičáku a jízda jen po silnici. V
kategorii "ještě ne motorka" jsem asi najšel jen jedinou: Aprilia ESR2,
ale našel jsem na ní moc málo recenzí. - Máte s ní někdo nějaké
zkušenosti? Nějaké jiné návrhy?

4. Jak moc údržby takové koloběžky vyžadují?

Mimochodem, nevíte někdo, jaký výkon vlastně mají ty zelenobílé Lime? Ta
věc sice jede max necelých 25, aby to předpisově nebyla motorka, ale na
druhou stranu, vyjede kopec, na kterém bych na kole dával nejpomalejší
převod, nebo bych, stejně jako většina ostatních, kolo tlačil.

Díky,
PH