Re: Ohřev solárních panelů

Pondělí Srpen 1 12:09:09 CEST 2022

Nedávno mi říkal kamarád, co má soláry už 20 let na rovné střeše, takže
je má skoro vodorovně. Že je problém je omýt, protože tam zůstanou fleky
od zaschlé vody a snižuje to účinnost. Taky že se mu u spodní hrany skla
tvoří mech. Prý pokud soláry máčet, tak jedině deionizovanou vodou.
Takže by to asi nebyl dobrý nápad. Spíš bych si dokázal představit,
nalepit zezadu meandr z nějaké hadičky. Jenže jediné, co fakt dobře drží
na skle, je silikonová hadička přilepená silikonem na lepení akvárií. Ale
1. kdo by se s tím dělal
2. jak hustě by ty hadičky musely být, aby se panel chladil v celé ploše
cca rovnoměrně
3. kolik by to stálo a jestli by se s tím ta trocha elektriky navíc
zaplatila.

Anděl