Re: Délka prutové antény

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Duben 26 13:47:39 CEST 2022

Tome na pásmo 160MHz se pro "marine" účely dělají povětšinou lambda/2
antény..
Např. https://www.eshop-yachtmeni.cz/sb-2-s-marine-lodni-antena-156-162-mhz/

Je to právě z důvodu, že na běžných lodích a lodičkách (alespoň ty se
kterými jsem měl já tu čest se plavit) je dnes všechno z laminátu,  a
nekovových materiálů (žádná plechová střecha) a je problém zajistit
dostatečnou protiváhu pro lambda/4 třeba na stěžni. Tedy lambda/2 z důvodu
který jsem uvedl a posílal hezkou animaci od BUH. Neboli ta půlka je
naprosto funkční  a používá se i na VHF, není to jen omezení pro krativlny.

Odtud možná ten blábol té lektorky s délkou lambda/2 zářiče, která už jaksi
neví o další souvislosti a nutnosti přispůsobení takového zářiče.
 1MHK