Vypocet solenoidu s PM jadrom

Pavel Hudeček edizon na seznam.cz
Neděle Duben 24 20:42:36 CEST 2022

^ nad symbolem znamená jednotkový vektor.

Prostě máme vektor a ten rozdělíme na číslo udávající jeho délku a
jednotkový vektor, který má délku 1 a patřičný směr. Vynásobením vznikne
původní vektor.
Jakmile něco vyleze z Biot-Savarta (1), bývá tam j.v. poměrně oblíbené
kouzlo.

Proč se to ale vyskytuje zrovna se Z, to teda netuším...

No a jeslti jsem správně pochopil tu větu, tak to máte vyřešit buď
numericky, nebo analyticky:-)

Elektromagnet je na jednu stranu hrozně jednoduchá věc, ale spočítat
jeho sílu z geometrie a fyzikálních konstant, je překvapivě složité.

PH