Re: A co vítr? (Bylo: Re: OT Čím topit?)

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Středa Duben 13 00:32:19 CEST 2022

Dne 12.4.2022 v 21:16 AZE napsal(a):
> Vyhozené peníze. Tyhle hračky se roztočí při rychlosti větru až nad
> 5m/s. O výkonu se nedá mluvit. Aby to mělo smysl, muselo by to mít
> vrtuli o průměru cca (3-5) nebo víc m/s a muselo by to být nad zemí na
> kopci ve volném prostoru, kde fouká. Rychlost větru pro jmenovitý výkon
> je tak asi (12-15)m/s. Vynásobte 3,6x a máte to v km/h.
> aze

Dobrý večer,

nemáte zkušenost s Savoniovou turbínou?

Na

http://www.ekouspora.cz/vertikalni-vetrna-turbina-makemu-eolo-3kw.html

nabízejí hybridní turbínu Darreius/Savonius (doufám, že jsem to
nezkomolil :-) o výkonu 3kW při 15-20 m/s s rozběhem od 3 m/s vč.
alternátoru a stožáru 130 cm za nějakých 50 kKč.

Výhodou Savoniovy turbíny by měla být nezávislost na směru větru,
přízemní montáž a nízký hluk (soused poblíž provozuje klasický
třírotorový větrník o průměru cca 2m a když už se roztočí - to už musí
celkem fest foukat, tak to dělá docela výživný kravál).

jf