Re: OT Čím topit?

Pondělí Duben 11 15:20:13 CEST 2022

Nedávno jsem zrovna něco o tepelných čerpadlech sepsal, protože
předpokládám, že se to teď bude spoustě lidí hodit.
https://vaelektronik.cz/tepcerp/uvod.html Kamarád ty TČ vyrábí,
instaloval jsem si to sám jak doma (voda-voda), tak u přítelkyně
(zem-voda s vrtem). Výrobce při tom byl jako nápověda na telefonu. Ale
myslím si, že i k cizím zákazníkům bude stejně vstřícný. Mám tam okolo
toho i nějaké výpočty a hrdě se hlásím i k tomu, co jsem totálně podělal
(vsakování, které budu kopat znova, dodatečná instalace elektrokotle
když jsem měl problémy s vodou a mám v podlaze trubky bez kyslíkové
bariéry) a co budu teď v létě dávat dohromady.
Topit vodou je fajn, je tam největší úspora energie. Teplota primáru je
neustále nad nulou. Ale jak voda dělá usazeniny, tak aby to topilo,
musím výměník pravidelně čistit. Asi by bylo lepší překopat zahradu a
dát tam plošný zemní kolektor. Vrt mi nepovolí, protože jsem v ochranném
pásmu poděbradky.

Když jsem si dělal vsakování, netušil jsem, že můžou nastat problémy s
usazeninama. Dal jsem do jámy kus drenážního husího krku a zasypal
kačírkem. Po 5 letech je to totálně ucpané jílem a jestli je ten jíl jen
v tom husím krku, nebo v celé jámě, zjistím, až to vykopu. Na
vsakovacky.cz mají různé vsakovací tunýlky a boxy, kde na ten kal budou
stovky litrů objemu. Takže vodě ještě dávám šanci :-)

Ohledně solárů - od doby co máme ten net metering, tedy elektřinu
dodáváte za stejnou cenu, jako ji berete (pouze silovou složku,
distribuční složku platíte), má význam solárama vyrábět elektřinu přes
léto a v zimě s ní topit. Ale jsou tam od ČEZu buzerační omezení, jako
že elektroměr nesmí být na domě (spousta lidí ve starších barákách to
má), ale na sloupku. Pokud elektriku jen berete, je jim to jedno. Taky
mimo signálu HDO tam musí být další signál pro nouzové odpojení solárů.
https://oze.tzb-info.cz/fotovoltaika/20379-porizujete-fotovoltaiku-pozor-na-povinne-upravy-elektromerovych-sloupku
Taky nejde vyrobit víc energie, než jí spotřebujete, nejde si tak
vydělávat. Nová vláda chce na střechy dostat 200000 FVE a připadá mi, že
ČEZ dělá všechno proto, aby to nešlo. Prý ty podmínky mají nějak
zjednodušit a prý má být možnost tu energii taky prodávat. Tak uvidím,
co v tom změní.

Anděl