Re: filamentové LEDky

Jindrich Fucik fulda na seznam.cz
Čtvrtek Duben 7 21:47:48 CEST 2022

Ano, někteří prodejci to i píšou. Tedy píšou to jako:
LEDS in paralel: 14
Strings: 1
Tohle znamená, že je tam 14 paralelních ledek a to celé 1x do série.
Tohle je u 3V variant.
Pokud je 12V, tak je tam třeba:
LEDS in paralel: 5
Strings: 3
(4 paralelních a to celé 3x)

Používají to prakticky všechna současná vánoční světýlka, tak to asi
nějak funguje. Je to založeno na tom, že proud na ledku je mnohem menší,
než je její maximum.

Ale to že to v příkladech často rozsvěcejí přímo CR2032 mne trochu
překvapilo. A navíc to píšou (a předvádí) i pro červenou barvu. Proto
mám podezření, že tam někde je zašitej odpor.

Pro lionku (3,7V) tam jeden (odkazoval jsem na něj) psal, že se nesmí
použít přímo.