FV MPPT regulator - ne/nastaveni podle typu panelu(charakteristiky ?

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Úterý Duben 5 14:36:27 CEST 2022

On je dost rozdil, jestli mate instalovany relativne prebytek vykonu v
panelech nebo ne. MPPT ma nepochybne smysl v okamziku kdy nejsou
optimalni svetelne podminky...u me to tak dokazalo setrit baterie, kdy
byla relativne mala spotreba ostrova a i to malo svetla ji dokazalo pokryt.

Svet velkych solarnich menicu jde uplne mimo me...takze v tomhle nemuzu
hrat arbitra.

Ja mel hlavne reseno odlevani energie pres PWM okruh v okamziku, kdy byl
prebytek vykonu a baterie nabite. Pak jsem mohl nechavat jet panely
stale naplno a regulace se delala promenlivou zatezi, kterou take resil
regulator...az v pripade, ze i zatez byla na 100% PWM jsem zacal
odstavovat solary na nizsi vykon. Funguje to krasne...kdyz jsem tam mel
zarovku jako pokusnou zatez tak to krasne kopirovalo externi osvetleni
panelu.

RV