Re: [OT] Tepelné čerpadlo (LNG energeticka bilance)

Pátek Duben 1 17:32:42 CEST 2022

Obecně je to tak, že v pasivních domech se dá topit rozvodem ohřátého
vzduchu (stačí ho tak málo, že by to nemělo dělat průvan a místnost by
se měla prohřát rovnoměrněji), v nízkoenergetiském domě je dobrá
podlahovka a pro ohřátí místnosti musí stačit teplota povrchu podlahy
pod 29 stupňů, ve starém nezatepleném baráku jedině radiátory, nebo
kamna. Pokud se budete snažit přenést velký výkon jen vzduchem, bude to
mít přesně tyhle důsledky. Špatná distribuce tepla v místnosti, průvan a
hluk větráku. Příliš velký výkon podlahovky ohřeje podlahu přes 30
stupňů, což není ani příjemné, ani zdravé.

Když jsem se včera po několika dnech vrátil domů a bylo tady 16 stupňů,
dokázal jsem to v prvních hodinách vytopit jen kamny a na co jsem
sáhnul, bylo studené. Dneska už je tady příjemně. Pokud máte izolovaný
barák, teplota v něm klesá tak pomalu, že nějaké snižování teplot na noc
nemá význam. Pokud půl dne topíte a na noc to vypnete a teplota stihne
dost klesnout, pak topení teplým vzduchem asi nebude to pravé.

Anděl