Starlink /satelitni internet

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Úterý Září 7 17:54:19 CEST 2021

Opravdu je počet takovýchto zákazníků větší než počet použitých družic ?
Sice znám také jednoho podivína, který utekl do pustiny a živí se jako
programátor. V IT oboru je opravdu dost divných týpků, ale nakonec mají
děti a ty musí chodit do školy. Ne, že by se nemohly přiučit něco třeba
od medvěda, ale v civilizovaných zemích na to bývá bohužel zákon.
Na druhou stranu si umím představit vesnici např. na Sibiři nebo v
Andách či Africe, kde se lidi složí na takovéto připojení a nasdílí si
to přes WiFi. U nás na vsi to funguje ve své podstatě stejně, jen je to
připojeno někam na páteř optikou.
Ale po cca 10 letech mám už třetí krabičku na Wifi, protože technika jde
v tomto oboru tak rychle dopředu, že 5 let staré zařízení už nepobere
všechny možnosti, které síť nabízí - sdružení vybírá poměrně dost peněz
a vše se investuje do modernizace.
A tohle je podle mého názoru problém, který takový rozsáhlý podnik s
tisíci družic spolehlivě zabije. Než to dostanou do funkčního stavu,
bude to zastaralé a na oběžné dráze se upgrade hardware bude dělat dost
blbě.

Mrazík