bluetooth seriial - obousmerna komunikace (esp32 modul?)

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Pondělí Říjen 25 17:33:31 CEST 2021

zdravim,

pro potenciální výukovou aplikaci hledám Bluetooth modul, kterým by se dalo UARTem připojit z MCU (v dnešní době možná rp2040) k PC (typicky laptop s vestavěným bluetooth, připojení na terminál pro logging dat nebo ideálně MATLAB pro online provoz třeba PID regulace - například robot sledující čáru).

Vyhrabal jsem tady zapomenutý ESP32 modul a pohrál si chvíli s arduino examplem, jednosměrné posílání 4 čísel rychlostí 200x za sekundu fungovalo bez problému. až bude chvíle zkusím ten provoz "na střídačku" 4 čísla tam, 4 čísla zpět.. jestli to bude rychlost omezovat nebo ne..? nakolik to bude případně vina arduina nebo vlastního ESP...  jestli to bude stíhat PC..?

každopádně by mě zajímalo jestli prosím někdo nezná již hotovou implementaci bluetooth/serial převodníku, kterou by stačilo naflashovat do ESP a chodilo by to i s párováním s heslem.. nebo projekt, který by to řešil.. potřeboval bych se soustředit na to zařízení, ne na programování této funkcionality.. případně jakékoliv zkušenosti s využitím bluetooth v podobné aplikaci jsou vítány :-)

výhoda použití ESP by byla i v možnosti si hrát s WiFi připojením (nějaká web vizualizace dat)
objednal jsem z digikey i modulek DA14531MOD-00F01002, který má podle všeho vyšší verzi Bluetooth než ESP, ale tam zatím netuším jak se to vůbec fyzicky programuje..

díky
v.p.