[OT] Auto v centru mesta (PVE ma mori?)

ok2mtm ok2mtm na seznam.cz
Pondělí Říjen 25 15:14:42 CEST 2021


Trošku z jiného soudku - ono stačí pracovat na směny ve městě. V noci prostě nic nejede (možná taxi, ale to není hromadná doprava), nebo jeden autobus za hodinu, navíc ulice jsou prázdné, takže vlastní auto to řeší. A když už jedu autem v noci, tak pojedu i přes den, protože cokoliv jiného je pro mě prostě dražší a/nebo výrazně složitější (měsíční jízdenka se mi prostě nevyplatí). Tohle žádná hromadná doprava nevyřeší - těch posledních 5 % (nebo 10 %), které politici zahrnou mezi nevýznamná procenta, protože přeci vyřešili většinu. Akorát tento zbytek prostě není možné opomenout, v lepší případě by ti lidi měli jenom hlad.
Příklad práce na směny je třeba pekař - čerstvé rohlíky chce ráno každý. Takže péct se musí prostě v noci. Nikdo nic lepšího za poslední několik set let nevymyslel.
A druhý pohled na věc - co ti lidi, co v centru města bydlí? Myslím doopravdy centrum. A parkování si vyřešili na svém pozemku a tedy za své peníze. Těm to taky zakážeme? Jenom že nemovitosti se musí udržovat, ....

Tomáš 

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Monday, October 25, 2021 2:47 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: [OT] Auto v centru mesta (PVE ma mori?)

Dne 25.10.2021 v 13:36 Pavel Kadečka napsal(a):
> Všechny daně slouží primárně k výběru peněz. Oblíbený evergreen je 
> kouření, zvýšení daně z cigaret nevede k tomu, že by lidi přestali 
> kouřit, ale že se vybere víc peněz...

Už je mi trapné to psát potřetí.
Je snad rozdíl něco globálně zatížit daní, a něco jiného udělat výběrovou zátěž.
Polopatě: zdražení všech cigaret kouření příliš neomezí.
Ale pokud adresně zdražíte jen značku cigaret XYZ, tak s vysokou pravděpodobností spotřeba této konkrétní značky výrazně poklesne.

> Ach ta naivita... ucpete tím okolní komunikace. Ostatně je to vidět, 
> když se někde opravuje ulice, auta se prostě odkloní do té vedlejší.

Bavíme se o omezení vjezdu do centra města.
Jak s tím souvisí ucpání okolních komunikací?

> Abyste mohl jezdit všude na kole, musí to "všude" být v rozumné 
> dojezdové vzdálenosti... což zřejmě máte a pak je jasné, že auto 
> nepotřebujete. Jenže se dopouštíte takové té běžné zkratky typu "když 
> auto nepotřebuju já, tak nikdo" nebo  "640kB RAM musí stačit každému".
>
> ČR není jenom Praha, někdo bydlí v nějaké díře po granátu, autobus mu 
> tam jezdí 2x denně a o víkendu vůbec. Bez auta se nedostane nikam, na 
> kole může jezdit tak akorát rekreačně... a přitom pracuje v 50-100km 
> vzdáleném městě, protože tam si na tu hypotéku vydělá (nebo blíž práci 
> ani nesehnal).

Ale vždyť jsem to tam psal. Není tolik podstatné omezovat ježdění autem obecně. Třeba meziměstsky nebo v řídce osídlených končinách (na vesnici).
Ale tady se od začátku bavíme o regulaci vjezdu do centra města.
Pro jistotu ještě jednou: do centra města.
Nepadlo ani slovo o tom omezit příjezd na nějaké záchytné parkoviště na okraji města, a do centra přijet nějakým MHD.
Bude to pravděpodobně levnější i rychlejší, než postávání v nekonečných kolonách a jízdu přískoky.

PL
_______________________________________________
HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
Hw-list na list.hw.cz
http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list