[OT] Auto v centru mesta (PVE ma mori?)

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pondělí Říjen 25 14:03:26 CEST 2021

> Čímž se dá nakousnout další otázka, komu by vyhovovalo omezení
> individuální mobility. Já mám za to, že monopolním zaměstnavatelům
> v malých obcích, kde lidi nemají kam jít jinam. Jinak řečeno musí
> pracovat za pár korun v místním JZD, protože do jiné firmy se rozumně
> nedostane.

Tak místní JZD už si na monopol nehrají, protože na 2500 ha jim stačí se
vším všudy asi 50 lidí.

Ale jinak je to docela trefné, lokální montovny provozují cosi jako
lokální oligopol. Jedinou cestou, jak jej prostřelit, je mít pro každého
ekonomicky činného člena rodiny jedno auto a pro ty, kteří jej opravdu
potřebují, jedno záložní.

Proto jsou pražské hovadiny ohledně omezování IAD úplně mimo mísu.
Naposledy Brabec a jeho "druhé drahé" auto do rodiny. Pokud nechcete mít
ve městě auta, omezte parkování ve městě, nikoliv provoz v celé zemi.

Jenomže ono to má i stinné stránky:
- Táta je řemeslník a dělával často v Praze do doby než se zavedly modré
zóny, pak měl perimetr mimo ně. Asi věděl proč.
- Firmy se z oblastí s omezeným parkováním stěhují, protože nákup v
Kotvě nebo Palladiu je pro lidi z venkova lehce drahá legrace a pokud se
vám do firmy nedostanou zákazníci, můžete zavřít. Viz třeba ČSOB.
- Turistům to nevadí - a pak se nedivme, že z Prahy 1 je Disneyland.
- Všimli jste si vůbec, že největší nápor na příměstskou dopravu nečiní
lidé dojíždějící do práce, ale spíš páteční a nedělní špička opačným směrem?

Douška na závěr: Až budu na občana dostávat stejné prachy jako primátor
Prahy, tak budu moci dát do hromadné dopravy polovinu rozpočtu, můžeme
pak vést učené diskuse na téma omezení IAD. Jsem dokonce ochoten
přehlédnout úspory z rozsahu a další výhody koncentrace služeb.

Standa