RE: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Pavel Urbančík hw na itherm.cz
Neděle Říjen 3 21:21:33 CEST 2021

Úplně stejná zkušenost u rodičů před cca 3 roky.

Nahradili jsme starou atmosféru za Protherm Medved Condens 18. Při 50stupních bez problémů nahradil starý.
Zůstaly původní litonové radiátory, tlusté trubky, atd.
Přidáno čerpadlo, expanzomat, termohlavice do všech místností (krom jedné, kde je termostat)

Nejhorší bylo předělat ty hlavice a vytáhnout starý kotel ven z domu.

Pavel

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Sonntag, 3. Oktober 2021 20:46
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Plyn nebo tepelné čerpadlo?

Ale jo, ušetří.
Resp. v tomto konkrétním případě proti současnosti neušetří, protože stávající topení hnědým uhlím je asi bezkonkurenčně nejlevnější.

K podobné přestavbě došlo u rodičů. Dřív topení koksem, litinové radiátory s malou plochou. Dokonce ani ne sloupkové, ale ty s průřezem ve tvaru osmičky.
Osadil se kondenzační kotel a termohlavice. Na kotli jsem nastavil teplotu otopné vody na 50C, regulaci zajišťují hlavice. Časové spínání.
Sice tepelný komfort už není jako byl (dřív nikdo moc neřešil úniky atd.), ale funguje to docela dobře a za snesitelné peníze (až do teď, viz debata v souběžném vláknu o nových cenách energií).

PL