Re: vybírám notebook

Jiří Nesvačil nesvacil na posys.eu
Úterý Listopad 30 11:59:45 CET 2021

Parametry SSD, DDRAM se většinou dozvíte v specifikaci na stránkách
výrobce. Jdou tatko nakonfiguroavné z výroby. Přidat do notebooku jde,
ale notebooky dnes nemají běžně okénka, takže musíte celé víko sundat a
plastové zámky nevydrží vše. Záruku tím také u dobrého výrobce
neztratíte. Občas ty notebooky jsou v minimální konfiguraci. Ty CPU v
notebooku se občas zdají stejné dle frekvence jako stolní, ale podívejte
se cca na CPU benchmark.net , rozdíl tam může být značný. Dobré SSD mají
cache a řadič, jinak rychle spadne rychlost, takže jen rychlost neřekne
vše, já v tomo volím SAMS.. a ostatní škrtám. On má i sw, který Vám
řekne stav opotřebení v Win a nemusíte někde hluboko dohledávate nebo to
nenajdete vůbec a spadne systém náhodně. Vhodné se podívat zda má
standardní Ethernet a zda Ethernet není uvnitř jen přes nějaký USB2
bridge, poté to také nejede. Také zda má standardní HDMI, aby jste
nemusel hledat redkuce. Akumulátor se dnes u notebooku uvádí v kapacitě
A za hodinu, občas si dát pozor při jakém napětí, poté to je řádově
půlka. K procesorům se domnívám je se lépe držet někde uprostřed
výkonové řady, by se uchladilo a zároveň zde je minimální spotřeba z
hlediska výdrže v klidovém režimu.

Je toho tedy víc... .

Jirka