RE: Pokec o laserech - bylo Brýle pro laser

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Úterý Listopad 23 17:35:43 CET 2021

Nedutám, protože jsem v tom nováček. Koupil jsem ho teprve před několika měsíci a řezal a gravíroval jen několik strojových hodin. Brýle mám zelené, ale ani přes ně do toho raději nečumím.

Ne, stopa není čtverec. Je to obdélník. Když jsem zkoušel pálit barvu například na plošném spoji (kuprextit nastříkaný černou barvou), tak jsem zjistil, že vodorovné čáry jsou tlustější než svislé.

Nejezdil jsem nějakými extrémními rychlostmi, ta konstrukce je plečka V-drážková. Nezkoumal jsem zase tak moc papír, ale řeže ho to parádně. Řezal jsem do asi 100-120 g/m2, možná i 200 g/m2. Teď nevím z hlavy, ale spíš jsem jel pomaleji s menším výkonem.

Řežu topolovou překližku, na několik průchodů i 6 mm. Řežu černé plexisklo, na několik průchodů jsem zkoušel 3 mm. A nějaké další věci. Bílé ani náhodou, průhledné ani náhodou.

Jo, myslel jsem si, že si to všechno zapamatuju, ale nezapamatoval. Takže z hlavy ty rychlosti úplně nevím a poznámky na papíře nemám. Ale můžu si otevřít nějaké soubory s projekty, které jsem si uložil, a tam nějaké rychlosti a výkony přečíst.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
http://www.clexpert.cz, http://www.zahradniksebavi.cz
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Labaj
Sent: Tuesday, November 23, 2021 4:57 PM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: Pokec o laserech - bylo Brýle pro laser

Jůůů! Tak to jste tada fakt velkej kluk.
Přesněji - velkej kluk tajnůstkář.
Máte laser s FAC optikou a ani nedutáte.

Povídejte prosím, jaké poznatky a zkušenosti.
Především - je stopa opravdu čtverec?
A jak to pak funguje v praxi? Jakým kvaltem říznete třeba běžný kancelářský papír 80g/m2?
Uděláte to na maximální výkon třeba při F5000 (pokud tolik Váš laser umí)?

Předem díky za info.
Na postřehy kolem laseru s FAC optikou jsem opravdu hodně zvědavý.

PL