Fazovy posun PWM signalu

Martin Záruba swz na volny.cz
Pondělí Listopad 1 10:41:15 CET 2021

Obávám se, že Vám ČEZ dá za energii dodanou do sítě (po patřičném
vyúřadování)...... Jak to říct slušně..... Málo.

Já to řešil tak, že mám stringy ze 3 panelů, takže dávají max. cca 95V a
při zatížení cca 85V. Měl jsem MPPT, který ale uměl max . 48V akumulátor
na výstupu a to bylo pro střídače málo, sice fungovaly, ale nedaly plný
výkon (mám 3 nezávislé střídače 2kW). Tak jsem přidal ještě dva
akumulátory, vybité mají 72 V a nabité 90 V. Panely jsou připojené přes
diodu kvůli zpětnému proudu, (i když je jen asi 10mA) přímo k
akumulátorům a k nim opět přímo střídače, které hlídají, aby nebyl
přetok do sítě. Pokud napětí aku dosáhne 87 V a (protože tepelné
čerpadlo mám taky zatím jen on-off) spíná PWM topné těleso v bojleru.

Je to jednoduché a za 4 měsíce jsem měl přetok, kdy to střídače neustály
78Wh. A to jen proto, že na jedné fázi jsou často jen různé spínané
zdroje a průběh odebíraného proudu je tak hrůzně nesinusový, že to
regulace ve střídačích neustojí. I tak si ale myslím, že vzhledem k
tomu, že elektrárna zatím dodala cca 600 kWh, je přetok 78Wh velmi slušný.

Martin Záruba