Dlouhodobá tepelná odolnost chemického cínování PCB

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Květen 30 20:35:22 CEST 2021

Kdysi dávno jsem začal všechny své DIY desky chemicky cínovat.
Někdo mě tehdy postrašil, že čistý cin je háklivý na zimu.
A že už Napoleon na to dojel, když se jeho vojákům v Rusku
rozpadly cínové knoflíky, a oni si nemohli zapnout mundur.

Tak jsem tehdy (v roce 2011) udělal pokusný tišťák, pocínoval ho
a strčil do mražáku.

Dneska jsem ho při odmražování po 10 letech vyndal.
A vypadá, jako bych ho tam strčil před hodinou. Naprosto žádné
stopy degradace.

Takže kdyby měl Napoleon mojí cínovací lázeň, možná tehdy
mohl vyhrát a v Rusku by se dneska mluvil francouzsky.
A hlavně vím, že se cínování desek nemusím bát.

PL