Ruky dolamat na tri krat, potom utratit (Francuzsky robotnik po 137-me)

Čtvrtek Květen 13 09:29:11 CEST 2021

Wago svorky používám běžně. Doma. V krabičkách zásuvek a vypínačů, ale
použil jsem je i v rozvaděči, přepojoval jsem nějaké dráty a samozřejmě
byly krátké. Do nové instalace bych to nedal, snad jsou robotníci dost
inteligentní, aby si natahali kabely s rezervou a zapojili rozvaděč nějak
"na poriadok".

Základ je, aby PE (PEN) drát byl připojený, kam má, když si zapojuju
zásuvku, zkouším doutnavkovou zkoušečkou, jestli jsem fázi zapojil, kde má
být a když sáhnu druhou rukou na kolík, svítí víc. (Nejdřív je dobré
sáhnout doutnavkou na kolík, jestli na něm není fáze.)

Už jsem to tu někdy psal, koupil jsem byt, kde na elektrice nadělali různá
zvěrstva, například jsou tu natahané kabely, kde není žlutozelený drát, jen
šedá + hnědá + modrá, no a co myslíte, šedý se používá jako PE. Francouzský
robotník má dlouhé prsty.

P.K.