Re: Zásuvka s ovládáním přes WIFI

Dodo Racek dodoracek na gmail.com
Neděle Březen 14 08:48:00 CET 2021

Odporucam hladat slova ako smart home, zigBee,  alexa, ...

ZigBee protokol,  odporucam verziu 3,  ktora vie aj preposielanie medzi
zariadeniami

Podla vyrobcov potom aplikacie na mobily, dokonca su zariadenia ako-tak
kompatibilne medzi vyrobcami kvoli jednotnemu protokolu. Ak su uvedene na
stranke zigbee, ze su certifikovane,  mali by byt kompatibilne.

Obycajne je potrebna Gateway a na tu su pripojene zariadenia lokalne a
gateway ide na server do sveta. Cele nastavivanie z mobilnej app.

Z azijskych vyrobcov je znamy tuya (napr. aj lidl ich predava pod svojim
menom.)

Smat Home (tusim google)
Ale robi to aj Philips HUE,  a dalsich min 15 znamejsuch vyrobcov pod
roznymi svojimi menami. Svoje klony ma aj ikea.

Robia sa LED ziarovky,  snimace dveri a okien,  zasuvky,  teplomery a
vlhkomery,  radiatorove hlavice, regulacie kurenia,  atd..

Ked pohladate na ali produkty tuya,  najdete toho viac.

Jednu tuya zasuvku (lidl) mam na skusku doma. Aj s tuya (lidl) gateway a
nejakymi farebnymi ziarovkami.

Konektivita na internet nutna (podla mna vyrazna nevyhoda...). Nutne
vytvorenie uctu pre kazdu osobu a vytvorenie domacnosti popozyvanim
osob-uctov podla mailovych adries.

Ak si na tom postavi niekto celu domacnost, tak mu ju moze ovladat niekto
celkom iny... cudzi...
a zaroven odchadza mnozstvo metadat na internet,  z ktorych sa da zostavit
plan zvykov domacnosti. (Priebeh teplot, otvaranie okien a dveri,  kto je
doma,  kedy sa svieti, kto zapol svetlo... atd. Kedze ovladanie cez mobil
je osobne. )
Ak zadate aj adresu, lokalitu,  tak ponuka ovladanie aj podla lokalneho
pocasia z dat meteowebov.

Co vsetko sa da s tymi datami robit, nech si kludne predstavi kazdy sam.

Dňa ne 14. 3. 2021, 8:16 Zdenek <zdej na atlas.cz> napísal(a):