Nabijecka eAuto

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Březen 12 15:16:00 CET 2021


Mě teda přijde, že právě a jen na tom sídlišti je to snadno řešitelné: Přímo u parkoviště postavit novou trafačku vhodného výkonu. V nejhorším i s přivedením nového kabelu 22 kV. Pak rozestavět nabíjecí sloupky. Pokud je to celé míněno vážně, pak je to snadno návratná investice. Prostě se celej zisk z distribuce paliv přesune na zisk z nabíjení.

Hlavní je, aby existoval nějaký použitelný nabíjecí standard: Přijedu, zapojím. Podle dříve nastavených presetů se začne nabíjet buď pomalu a levně (nejlevněji jen ve vhodných časech), nebo rychleji, … až po nejrychleji a nejdráž.

Jak to reálně dopadne, jsem zvědav, zatím to vypadá na velikou blamáž.
Doufejme, že než to praskne, někdo začne vyrábět malé fúzní reaktory, ty by byly do aut nejlepší:-)

PH

Od: Josef Zeman
Když se toulám po republice, tak na okraji hejna rodináčů, která se vyrojila po loukách na okrajích měst, je obvykle rozházeno pár typových trafostanic, kam se vejde trafo max 630 kVA. Ve starších jsou 400 kVA. Na běžný provoz to bohatě stačí. Kdyby ale měl každý v garáži elektrauto a rychlonabíječku, tak bude na nabíjení pořadník nebo velká spotřeba nožovek. A to jsou ti šťastnější. Na sídlišti je to fantasmagorie. Bloková trafačka, kde jsou dvě 630 kVA trafa, napájí několik bloků osmipatrových baráků. V nedaleké oblasti se parkuje ve dvou řadách. Za oknem papír s telefonem, aby se zablokovaný měl jak ozvat, když chce vyjet. Ve staré zástavbě v centru je sice poměr počtu bytů ku parkovacím místům lepší, ale o to horší infrastruktura. Některými trafostanicemi by se dalo provádět. Krásná technická muzea. Barokní tvary rozvaděčů, měřáky Křižík, jaké jsem v mládí viděl ve školní laboratoři a už tenkrát byly historické. Dimenzování napájecích kabelů odpovídá připojeným trafačkám. Leckde rozvoďáci nepovolí navýšení, protože jsou na hraně. Takže vše rozkopat a přetahat. Zřejmě tak skončíme tam, kde jsme byli před desítkami let. Auto bude výsadou těch rovnějších hned z několika důvodů. Ano, ekologické to určitě bude.

Zeman
12. března 2021 11:53:11 SEČ, "Pavel Kadečka" <pavel.kadecka na gmail.com> napsal:
Nějak si neumím představit, až / jestli nebude jiná možnost.
Panelákové sídliště, venku parkoviště pro 100 aut, u každého místa
nabíjecí stojan? A asi jen na pomalé noční nabíjení. Např. 100 x 100
kW, to aby tam byla ještě trafostanice (i když je jasné, že všech 100
aut nebude nabíjet současně).

P.K.

pá 12. 3. 2021 v 11:10 odesílatel Jan Kuba <honza.kuba na gmail.com> napsal:
 No tak především si nebudu pořizovat eauto, když ho nemám kde  a čim nabíjet. Tedy pořídím nějaké se spalovacím motorem. Stále je nabídka velmi slušná. Až tu za x let budou tlačit uživatele do eaut, a nebudou spalovací tak nějak předpokládám že již nabíjení pořešené bude, minimálně pak dostupnější než dnes...

 čtvrtek 11. března 2021 Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz> napsal(a):
 A jak to chcete jinak nabijet kdyz neni kde?

 Dne 11.03.2021 v 22:06 Jan Kuba napsal(a):
 Jako nabíjet eauto z benzinového (dieselového) generátoru?
 Jako myslíte nabíjet z běžící elektrocentrály eauto?
 Ne, ne, to je sranda ne?

 čt 11. 3. 2021 v 21:25 odesílatel Michal Gregor <a2x1nptda8 na email.cz <mailto:a2x1nptda8 na email.cz>> napsal:



     Delaji se originalni benzinove generatory za auto ve voziku. Ale to mi
     neprijde moc prakticke. Co generator na strese auta? Je nejaky
     certifikovany? (Horsi bude az to napadne cele sidliste a vsichni budou
     celou noc nabijet. Az doposud jsme tady meli cisty vzduch.)



------------- další část ---------------
HTML příloha byla odstraněna...
URL: <http://list.hw.cz/pipermail/hw-list/attachments/20210312/bf7fb055/attachment-0001.html>


Další informace o konferenci Hw-list