Otazka ku spajkovacke

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Březen 8 09:41:52 CET 2021

[preposielam]

Dobre rano,

tak sa Vam to posnazim dovysvetlit...

Letovacky su tri a maju tu istu poruchu. Dve su moje a pouzivam ich
doma v panelakovom byte a tretiu som videl v kombinacii letovacka a
teplovzduch. Videl som ju kdesi na nejakom pohovore.

RoHS som spomenul preto, lebo po jej prijati vo forme zakona, vyvstala
zakonna poziadavka na likvidaciu vsetkych bastlicov s technikou
SnPb... Proste stat nie je ziadny ludomil. Ale zase povedzme si rovno,
ze jeho struktury musia tiez na niecom cvicit a trenovat...

Tolko na objasnenie pravnej situacie. Technicky vzate, uvazujem nad
chybou niekde v zosilnovaci termoclanku alebo komparatore. K tomuto ma
priviedla nasledovna uvaha. Ak mam zapnuty scope a na zastrckach od
predlzovacky mam polozenu sondu scopu, tak dlhodobo nameram rozne
spicky, ktore vznikaju pri zapinani LED-ziaroviek a kombinacia
kablovych vedeni z toho urobi pekny bordel. V panelaku mame navyse
sustavu TN-C, takze vsetok ten bordel mame aj na koliku PEN. A ked sa
chytite hrotom tej zapnutej spajkovacky, kapacitne Vam nalezie nieco
aj cez ten hrot. Nemusi to byt zrovna prieraz telieska alebo
termistoru... A kapacitne Vam tam nalezie aj lubovolny rusiaci
signal...

Ja si sice myslim, ze ten zdroj ws50 je vymeneny vadny kus priamo z
vyroby a chyba bude prilis az velmi zaobleny vystup komparatoru... A
preto sa mi to nechce ani velmi opravovat, lebo ked vymenili raz,
vymenia aj dalsi raz. :)

Ale velmi pekne Vam dakujem, ze ste venovali trochu casu tej analyze a
oprave.

A.

Na zacatku byl dotaz:
 >chcel by som sa spytat, otazku ku klasickej analogovej spajkovacke, ci
 >uz Wellerke alebo Solomonke. Chcel by som vediet, ci sa spajkovacka da
 >poskodit alebo znicit, teda jej regulacia tym, ze sa pri zapnutom
 >zdroji spajkovacky dotknete hrotom pera zemniaceho kolika v zastrcke -
 >PEN?
 >
 >Stale totiz rozmyslam nad tym, ako sa mi mohla odpalit regulacia na
 >analogovej 50W Wellerke. Obdobnu chybu som ale videl aj na inych dvoch
 >spajkovackach a preto rozmyslam ako sa mohla letovacka odpalit pri
> [...]

1) Welerka ma hrot spojeny s PE, jak jsme se dohodli.
2) TS100 ma hrot spojeny s GND, nebo - (minus) polem napajeciho DS zdroje,
podle toho ktera terminologije Vam vyhovuje. Tady by se neco teoreticky
mozna mohlo udat, nejake vyrovnani potencialu. Ale ten GND to dost
eliminuje.
Jinak hroty TS100 nejsou az tak nesmrtelne jak se pise. Taky odchazeji.
Elektronika? Je tam OZ se 100K odporem ve vstupu.
3) Neco s horkovzduchem - ???

Jak s tim souvisi prechod na ROHS? Pajelo se dlouhodobe na 400stC?
Pajelo se vsemi tremi nekde na tom stejnem miste?
Moc malo informaci.

Prepacte, ale moja kristalova gula, aj gule tuna zlyhavaju.

JURP