Prudovy chranic

Jirka Mww jirka.mww na gmail.com
Úterý Červenec 27 13:06:11 CEST 2021

Tohle jsem tady psal před rokem  - změřil bych, zda není někde jinde v domě
svod mezi PE a N :

Udělal jsem zajímavou zkušenost s proudovým chráničem.  Měl jsem v garáži
provizorně připojený ovladač na vrata, tak že zásuvka visela na kabelu ze
stropu.   Rozhodl jsem se, v rámci dodělávek detailů, tu zásuvku pevně
přidělat na strop, jak to dodavatel vrat předepisuje.
Vrata jsou samozřejmě přes 3F proudový chránič společně s ostatními
normálními zásuvkami
v garáži ale mají vlastní jistič.  Vypnul jsem jistič od vrat a normálními
stranovými  skřípačkami ustřihl kabel  k té visící zásuvce.  Pak jsem do
jiné normální zásuvky zapojil vrtačku, že budu vrtat do stropu díry pro
hmoždinky. Vrtačka je plastová a nemá přívod ochranného vodiče.  Jakmile
jsem vrtačku zapnul, vyletěl proudový chránič.  Myslel jsem, že mi vrtačka
odešla a přinesl jsem jinou , chránič vyletěl taky.  Zkusil jsem obě
vrtačky na jiném obvodu a tam obě normálně fungovaly.  Dost dlouhou jsem
přemýšlel, co se asi mohlo stát, když ty vrtačky jsou obě  bez ochranného
vodiče.  Pak jsem na to přišel :  Při přeštípnutí kabelu k té visící
zásuvce se propojily ( asi jen lehce ) nulový a ochranný vodič (
zelenožlutý a modrý ) a přestože byl jistič vrat vypnutý, stačilo toto
spojení na vybavení společného 3F chrániče . Když jsem  kabel odizoloval a
dráty oddálil, bylo po problému.
Ta elektřina přináší pořád nějaká překvapení.

Zdravi
Jirka Sloupenský  OK1MWW

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>

út 27. 7. 2021 v 13:02 odesílatel Pavel Kadečka <pavel.kadecka na gmail.com>