Re: Náklaďák vybíjí aku

Zdeněk Aster zdenek.aster na seznam.cz
Pátek Červenec 16 15:45:31 CEST 2021


Jo jo měli jsme na tom velkoplošnou obrazovku a rozhodně jakmile to 
stálo déle tak byl problém a
bylo nutné to vypínat odpojovačem. Vím, že to nějak kluci hledali, a mám 
pocit, že největší klidověj
řrout byl měnič (ale bylo to auto někde z roku 2005), ale pak se to 
vzdalo a prostě
se lidi naučili to odpojovat, ale jasně občas se stalo, že  to někdo 
zapomněl....

Ano vlastnost v servise taky pokrčili rameny a řekli, že normální 
dopravce s tím jezdí defacto denně
a problémy nemá....

Zdeněk Aster

Dne 16.07.2021 v 14:33 Jiří Majzlík Nemeček napsal(a):
> Díky za inspiraci, měnič ještě prověřím. Myslím, že byl na jedné z 
> těch pojistek, co jsme vyndavali, ale nedivil bych se, kdyby tam byl 
> zašitej ještě jeden.
>
> Ale říkáte, že Vám Iveco dělalo to samé? Je teda možné, že to není 
> chyba, ale vlastnost...
>
> Jirka MN
>
>
>
> Dne 16.07.2021 v 13:47 Zdeněk Aster napsal(a):
>> Jestli nebude problém v měniči.
>> Mám pocit, že tachograf jen na 12V.
>> A určitě tam někde měnič ze 24V na 12V (kvůli rádiu cigareťáku a 
>> právě snad i tachografu) a
>>  dost často mívá děsnou spotřebu. Zkusil bych jít po něm pro začátek.
>> Jinak co jsmě měli Iveco 12t tak to bylo to samé muselo se odpojovat 
>> odpojovačem.
>>
>> Zdeněk Aster
>>
>> Dne 16.07.2021 v 11:47 Jiří Majzlík Nemeček napsal(a):
>>> Dobré dopoledne,
>>>
>>> řeším problém s menším náklaďákem Iveco, který vybíjí aku. I když je 
>>> auto v klidu se vším vypnutým, bere z baterek 1,7 A a to mi přijde 
>>> strašně moc. Jsou tam sice 150 Ah, ale když někdo zapomene vypnout 
>>> odpojovač, za pár dnů už nenastartuje a protože pár takových cyklů 
>>> už proběhlo, baterky jsou po třech letech KO.
>>>
>>> Zkoušeli jsme vyndavat pojistky, ale spotřeba +- pořád stejná. Prý 
>>> se to tak chová už od začátku (auto je staré ty tři roky). Vše je 
>>> tam původní, dodělávaná byla jen hydraulická ruka, ale v autoriz. 
>>> servisu (vím, že to nezaručuje, že je to udělané dobře...)
>>>
>>> Při vypnutém odpojovači bere cca 50 mA, je tam tachograf a cívka 
>>> relé, které signalizuje rozpojený odpojovač. To mi přijde normální.
>>>
>>> Než se pustím do odpojování řídící jednotky a dalších šíleností, 
>>> chci se zeptat - je u náklaďáku (cca 7t) normální klidová spotřeba 
>>> 1,7 A? Kdyby nic jiného, někde tam bude topit 40 W... (Škoda, že 
>>> nemám termokameru!). Zatím jsem se vrtal jen Tatrách, Liazkách a 
>>> podobných kusech, tam je klidová spotřeba prakticky nulová a 
>>> odpojovač spíš jen pro bezpečnost.
>>>
>>> Díky za jakékoli postrčení.
>>>
>>> Jirka MN
>>>
>>> _______________________________________________
>>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>>> Hw-list na list.hw.cz
>>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
>>
>> _______________________________________________
>> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
>> Hw-list na list.hw.cz
>> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list



Další informace o konferenci Hw-list