Pozar strechy se solary

Jiri Foldyna jiri.f na foldynovi.cz
Pondělí Červenec 12 19:25:49 CEST 2021

Dne 12.7.2021 v 15:46 Petr Labaj napsal(a):
> To je v technické konferenci, zaměřené na elektroniku, opravdu tak
> obtížné pochopit, že jde o to dosáhnout u větve oheň-voda-hadice-zemnicí
> kolík mnohem nižší impedance než u větve oheň-voda-rukavice
> hasiče-hasičovo tělo-hasičovy boty-země? V té větve přes hasiče ještě
> paralelně s impedancí povrchu jeho mokrého obleku.
>
> PL

Dobrý den,

nejsem ani hasič, ani revizák. Nicméně během ZVS (1982-1983) jsem byl
velitel vozu s RDM-12 a pro instalaci elektrocentrály byl definovaný
postup (podrobnosti jsem za ty roky pochopitelně statečně zapomněl).
Součástí postupu byla i instalace zemnicích bodů (cca 80 cm dlouhá
konická trubka s hrotem a vnější plechovou spirálou pro zavrtání do
země). Po zavrtání se musel změřit zemní odpor, pokud byl větší, než
dovolený, zavrtávalo se znovu. Někdy to stačilo zalít vodou, pokud byl
rozdíl malý, ale obvykle se hledalo jiné místo. Celá procedura, pokud to
klaplo na první žduch, zabrala cca 15-20 min. Je pravda, že si nikdo
extrémně nehonil triko, ale protože se za blbé zemnění dalo chytnout 7
ostrých, většinou se na to nesralo. Kdyby se tahle eskamotáž měla řešit
před požárním zásahem, asi bylo jednodušší nechat to celé shořet.

Ještě k časté pověře ohledně nasazování životů zdravotníků - zdravotník
NENÍ povinen při záchraně pacienta riskovat vlastní život, tedy
například poskytnout kardiopulmonální resuscitaci z úst do úst v
případě, kdy má podezření, že by zraněný mohl být infekční (třeba HIV).
Stejně tak tato povinnost neplatí pro běžného občana. No a míchat
dohromady hasiče, zdravotníky a vojáky je čirá demagogie.

jf