RE: digitální hlavice na radiátor

konference na vojtek.biz konference na vojtek.biz
Středa Leden 27 13:13:30 CET 2021

Nemá to cenu :)
Já jsem míval ty lidlacke v byte a spokojenost. Pak jsme se prestehovali a rikal jsem si, ze v baraku to poresim poradne. Takze mam k vetsine radiator pritazenou ovladacku a mam tam voskove hlavice. Pokojovy thermostat vse do rozvadece a spina se kotel pokud nekde potrebuju topit. Dokonce jsem mel mereni na vstupu do topeni a na vystupu abych si byl schopen osahnout mistnost a pouzivat adaptivni regulaci. Je to asi nejschudnejsi postup - znate vsechny potrebne teploty  a víte jaký jste odevzdal výkon. Tím, si spočítáte odezvu na zmenu a máte parametry oblasti. Nez Vám někdo nechá otevřené dveře nebo Vám do pokoje posvítí slunce.   Nakonec jsem zjistil, ze porad nekde je potreba topit, takze kotel stejne bezi trvale. Jedine co je zajimave zmena teplot v oblastech kde nepotrebujete aktualne topit, resp chcete mit nizsi teplotu na spani. Diky vyse uvedenemu a obrovske setrvacnosti je snaha to ridit nejak moc na presno k nicemu. A to nemluvim o tom, kdyz Vam manyelka otevre okno. Smiril jsem se s cca 1,5 stupnovou hysterezi a mam klid :) Miochodem detekce otevreneho okna byla asi nejlepsi vec co jsem z toho zkoumani mel.
J.V.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jiri Foldyna
Sent: Wednesday, January 27, 2021 12:25 AM
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: digitální hlavice na radiátor

> Ahoj vespolek,
>
> manželka došla k závěru, že je potřeba točit hlavicema na radiátorech
> a že by chtěla nějaké digitální.
> Co si o tom tak pamatuji, tak to bývá hlučné a žere to baterky.
>
> Existuje tady někdo, kdo to provozuje a je s tím spokojenej? Nějaký
> typ na doporučení?
> Moje představa je denní a noční režim, ve dne teplota X v noci teplota
> Y, přepnutí v A a B hodin a to je vše.
>
> O cenu mi moc nejde, spíš aby to nějak fungovalo. Vlastní firmvare je
> až v druhém kole.
>
> Ne zcela tragické recenze jsou u těchto dvou typů:
> [...]

Dobrý večer,

mám doma pár termohlavic z Lídlu (asi 5 nebo 6). Stáří nějakých 6-7 let, živím to alkalikou z Ikey (asi Varta), baterky měním co 2-3 roky. S hlučností není problém, mám ji i v ložnici, pravdou ovšem je, že v noci je teplota nastavená na nějakých 17 stupňů, takže je zavřená a nešmrdlá tam a zpět :-) Měl jsem ještě velmi podobný typ od Conrada (myslím, že to byl eQ3), ale obě jsem vrátil, protože se na nich rozlámaly ozubená kola v převodovce (doslovně).
Programování funguje asi tak, jak byste potřeboval. Největší problém je v tom, že čidlo teploty je v hlavici, takže měří teplotu poblíž radiátoru a ne v místnosti. Dá se to experimentováním jakž takž nastavit, ale není to ono.
Na rozdíl od ostatních bych uvítal nějakou BT konektivitu plus aplikaci na programování, protože to je pro mně oser maximální :-) Blbě vidím, ta hlavice rozhodně není v ideální poloze pro čtení atd. Ještě že to stačí nastavit jednou před namontováním na radiátor (program přežije výměnu baterek).

S dovolením bych se ale přiživil na tématu s malou podotázkou, která by časem mohla být zajímavá i pro Vás - totiž jak řídit proporcionální hlavice na radiátorech. Samozřejmě, dá se to pojmout jako ON-OFF, ale mě by spíš zajímala implementace PID regulátoru, zejména nějaké praktické zkušenosti s určením parametrů soustavy a následné ladění regulátoru.

jf