OT: hledam router na domaci chroustani

sam.hw sam.list.hw na gmx.com
Neděle Leden 24 19:07:29 CET 2021

Zdravim,

po peknych par letech mi zacina odchazet router, co mam doma.
jsem pouzival obyc TP-LINK, prste jenom minimum funkci. nebyly potreba.
jenomze, kdyz uz zacina byt nespolehlivy, navic pocet domacich pripojitelnych zarizeni
se zvysil snad na 10 nasobek, rad bych se ohlidl po necem lepsim.

co bych chtel od routru (ale nevim, jestli je to relane dosazitelne):
- wifi, lan
- ip podle mac
- ovladani nejlepe pres nejake api, at to muzu ridit a menit pres scripty *)
- povoleni/zakazani pristupu do internetu pro jednotliva zarizeni, nezavisle na pristup do lokalni site
  (hlavne kuli detem povolit: internet z pc, z mobilu jenom v urcitem casovem useku,
   at v noci nevstavaji gamesit, jak nekteri spoluzaci) *)
- pokud by umelo DNS, bylo by to hezke

koukal jsem po ruznych modelech, ale nektere jsou uz na mne prilis vysperkovane (i cenove),
jine zas jsou podobne tridy, jak uz mam (tedy ovladatelnost jenom pres web - to se mi uz ted moc nehodi),
zbytek je takovy neprehledny gulas

proto bych se rad zeptal, co doporucite, nebo naopak, cemu se vyhnout
dekuji za jakekoliv nakopnuti

:)

  Sam

*) to ovladani jsem myslel treba krabicka s RPI-0 a par vypinacu na GPIO: jeden vypinac / jedno zarizeni.
   klasicky ON/OFF pro dane zarizeni, ktere by pak poslalo prave pres script do routeru.