Re: OT Registrace očkování bez pilotního provozu, může za to úředník nebo IT firma ?

Admin HWnews hwnews na cncnet.info
Sobota Leden 16 19:47:52 CET 2021

Vzhledem k tomu, ze od roku 1992 jsem v zamestnani, kde se primarne
zaobirame zpracovavanim dodanych dat zakaznikem bych mohl psat eseje o
tom jakej neskutecnej bordel maji statni a soukrome firmy v IT a ve
svych systemech.... Takze rozcilovani se, ze statni je automaticky
spatne a obracene je dost odvazne.

Ja sem samozrejme nemuzu napsat nic konkretniho (to muzeme probrat treba
nekdy u piva), ale jen pro ilustraci pripad obri firmy s kmenem
zakazniku v radech stovek tisic, ktera k nam nebyla schopna nic
automatizovane poslat (mame ruzna webova API pro posilani dat) a nase
klienty pouzit nechteli, ze pry kvuli bezpecnosti nesmi bezet nic
ciziho. Takze pry ze data si budeme stahovat pres SFTP vytvorenym
tunelem v internetu s jejich FTP serveru....kdyz jsme se tam poprve
pripojili byl to jeden adresar kde bylo cca 30.000 souboru typu
vonaskova_dopisy_20.3.2015.xls ... kdyz jsme se ptali co to ma znamenat
tak jsme neverili vlastnim ocim....cela spravni budova byla pripojena do
tohoto jednoho adresare a tam si vsichni kutili svoje excelovsky tabulky
a vzajemne je vyuzivali. Samozrejme kdyz se baba uklepla nebo se zdrzela
na hajzliku tak jsme soubor nenasli nebo nasli, ale baba misto stredniku
naklepal carky...takze jim od nas prisel mail, ze nejsou data a ze
nemuzeme tisknout....baba sedla rychle to opravila a napsala mail (v
kopii na sveho sefa), ze u nich je vsechno dobre, ze nam to zase
nefunguje, ze ty data jsou v poradku, ze je ted kontrolovala.

Takovyhlech story mam desitky...a rozhodne to nejsou jen velke
korporaty...bezne vysvetlujeme IT firme co si najal zakaznik co to je
POST dotaz a jak si poskladat hlavicku. Tohle jsme, ale resili treba i s
IT jedne nadnarodni francouzske potravinarske firmy...resilo se to pul
roku a nerozbehali to.

A je to horsi a horsi...ted je IT proste kazdej kdo umi vypalit CDcko.

To jakym zpusobem se predavaji zadani co to ma vlastne delat to fakt
nechtejte vedet...firmy ani nevi co predavaji za data a cim obskurneji
tim lepe. Ted jsme delali pro zakaznika prijem dat na miru (to je take
moda...oni by sice mohli pouzit to nase rozhrani, ale oni chteji
svoje)...datova veta byla ulozena v PDF souboru (je to spool o desitkach
a stovkach tisic stran) jako text tisteny bilou barvou na bilem
podklade....to proste musel vymejslet nekdo na drogach. My to samozrejme
nemuzeme pouzit protoze tiskneme na roli o sirce dvou stran a oboustrane
...musi se tedy to cele prespoolovat aby to sedelo a slo to po narezani
seskladat.

RV