[OT] Elektromobil - kdo vlastnite nebo provozujete?

Jan Průha jan.pruha na volny.cz
Pátek Únor 26 16:36:55 CET 2021

Ahoj,

já tedy osobně elektroauto nevlastním, ale máme ve firmě služební BMW i3
ještě s range extenderem (tahle varianta už se nevyrábí).
A měli jsme jako zaměstanci možnost si ho půjčit na weekend domů.

Parametry jsou k dohledání. Dojezd na jedno nabití 100-120km (drží i pár
letech, co ho ve firmě máme).

Jízda je v tom velmi příjemná. To zrychlení je zážitek. V létě to
klimatizuje v pohodě, v zimě jsem s tím asi zatím nejel.

Řízení je taky super. Logika plynu je taková, že je to spíše zadávací
pedál, čili pokud ho pustím, tak to není jako volnoběh, ale brzdí to
rekuperací.

Po chvíli si na to člověk zvykne a ve městě praktiky není potřeba šlapat
na brzdu. Jenom když už auto skoro zastaví, tak ho podržet na místě,
když je to do kopce nebo z kopce.

Jako druhé auto do rodiny (bydlíme na vsi, cca 20km od města => 2 auta
jsou prakticky nutnost) si to umím velmi dobře představit, kdyby.....

Ta cena to celé kazí. I když to spočítám přes celou životnost a jsem k
tomu spíše vstřícný, tak je to hodně drahá hračka.

Nejčastější argument o malém dojezdu elektromobilů je podle mého chybný.
Zkuste si kdokoli spočítat, kolikrát za rok najedete za 1 den víc než 100km.
Určitě někdo skoro denně, ale drtivá většina tak maximálně 10x za rok.
Pokud by bylo možné si flexibilně na tyhle příležitosti půjčit auto se
spalovákem, tak je to vyřešené.
A pokud je v rodině ještě jedno auto, tak by nebylo vůbec o čem.

Ale ta cena je zatím KO kritérium.

Tak asi tak

H.