Modul ESP8266 s LiIon

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Únor 25 14:46:04 CET 2021

Zdravím,

tak jsem se konečně dohrabal k tomu, abych si aspoň chvíli pohrál s tím
modulem Wemos D1 s držákem na 18650 (jde o tenhle modul, první link, co na
mne vypadl:
https://dratek.cz/arduino/1721-esp8266_wroom-02-s-patici-na-18650-baterii.html )

Nahrál jsem tam jednoduchý program, co na začátku vypne co může, tikne na
jeden GPIO a jde na pár vteřin do deepsleep. První měření spotřeby mne
nepřekvapilo, při běhu to vylítlo někam k 400mA (než se povypínaly
periferie, pak to spadlo na cca 80 mA), ve sleep asi na 20mA (tohle číslo si
nevybavuju úplně přesně), takže to tak zhruba odpovídalo tomu, co zde mnozí
psali, že i na tlustou baterku to vydží pár hodin.

Takže jsem se "zkušeně" porozhlédl po desce a vidím oblíbený stabilizátor
AMS1117, který zrovna nízkou spotřebou nevyniká, a bylo jasno. Jsem si teda
myslel...

Vyměnil jsem ho za nízkopříkonový AP2114H-3.3TRG1 - a ejle, ono prd,
spotřeba stále asi 8.2 mA. Tak jsem začal desku postupně odstrojovat.
Nejdřív šel nabíjecí obvod (co kdyby tam do něj něco teklo "bokem"),
spotřeba klesla asi o 0.3 mA. Pak jsem se podíval po desce a zjistil, že
kolem modulu WROOM jsou podezřele nízké pull-upy (na resetu byl 470R), tak
jsem je začal měnit za větší. Něco málo to ještě ubralo (asi 0.1 mA), když
jsem reset pull-up zvětšil někam nad 1k, přestalo to resetovat...

Na desce zbýval ještě převodník USB-TTL CP21.. , ale vzhledem k futrálu se
mi ho nechtělo sundavat (už bych ho nevrátil zpátky), tak jsem odškrabal, co
se dalo, a pořád nic.

Když jsem škrábnul napájení přímo toho WROOM, tak sice neběžel (ty pull-upy
mu v tu chvíli vedly do vzduchu), ale bral zhruba 0.2 mA, takže samotný
modul pod tím plechem snad žádnou zradu mít nebude.

Zřejmě se na tom nějak nepříznivě podepisuje právě ten (zjevně jen částečně
odpojený) převodník, zkusím ho shodit úplně a procesor krmit externím
programátorem - dolepit tam pinovou lištu a programovat to zvenku by neměl
být takový problém.

Každopádně výsledek je, že pod 7.6 mA (bez obvodu nabíjení baterie, ale v
konfiguraci, která umožní nahrání a běh kódu) jsem se nedostal. To by
odpovídalo cca 14 dnům běhu s baterii 2500 mAh, je to sice o něco lepší, ale
fakt to není moc.

Bohužel tu nemám ani jeden "holý" 8266, abych ho vyzkoušel jen se
stabilizátorem na baterce, podařilo se vám někomu se dostat alespoň pod ten
1 mA vlastní spotřeby ve vypnutém stavu?

V podstatě by mi dávalo smysl udělat si vlastní moduly podle tohoto vzoru,
jen s dořešenou spotřebou, takhle je to prakticky nepoužitelné.

Pavel Kutina