Re: Elektromobil ako realne riesenie, nie len dotacny podvod, was: spotøeba energie v zimì

ajtservis info na ajtservis.cz
Čtvrtek Únor 18 09:43:13 CET 2021


jen bych dodal k tem "sankcim" za jezdeni nevhodnym autem do mesta atd.
kdo asi nakonec takto bude jezdit dal ? preci nadlidi. tedy ti co pro ne 
penize a pokuty nic neznamenaji. nedokazu odhadnout jak velke procento 
techto obcanu prinasi ostatnim nejakou pridanou hodnotu :-)
jak nekdo uz psal, nechme to prirozenemu vyvoji.
tomik.



Dne 18.02.2021 v 9:11 David Obdrzalek napsal(a):
> Abych se v tom vyznal, "rozhodně" a "určitě nejsou nic extra výjimečného" jsou zase
> básnické nadsázky? ;-)
> 
> O nespravedlnosti a neuvědomělosti, že si lidi pořizují víc aut slýchám, resp.
> pořád tím někdo argumentuje, ale neslyšel jsem nikdy konkrétní data, ze kterých
> bych viděl, že to je masové a způsobuje takové problémy. V rodině i mezi mými
> známými až na jednoho sběratele (s vlastní halou) mají všichni tolik aut, kolik
> potřebují, a z toho víc jak jedno do mikrokomunity mají jen ti, co nejsou ve velkém
> městě. Víc ne z rozmaru, ale z nezbytnosti, protože mimo velká města je veřejná
> dopravní obslužnost poněkud nedobrá. Ale na vesnicích zase problém s parkováním
> obvykle není.
> 
> Jestli budou elektromobily výhodnější, tak je asi lidi budou používat. Dost mi ale
> vadí, že by měly být výhodnější, protože někdo úmyslně znevýhodní jinou variantu.
> Pozitivní diskriminace mě velmi rozčiluje, ať už se týká aut, žárovek nebo
> společnosti.
> 
> Mám auto i kolo. Bydlím na okraji Prahy a po městě jezdím téměř výhradně MHD.
> 
> D.O.
> 
> On 16 Feb 2021 at 22:59, Petr Labaj wrote:
>> Tak slovo "každý" zde bylo napsáno jako básnická nadsázka, ne v
>> matematickém slova smyslu.
>>
>> Nicméně to, že si mnoho lidí pořizuje do rodiny víc aut, to jste snad  zaznamenal.
>> A že je situace s parkováním všude možně ale i nemožně čím dál tím větší
>> problém, to asi taky.
>> Rozhodně 2 ale i 3 auta na rodinu dnes určitě nejsou nic extra výjimečného.
>>
>> Když tak v duchu probírám své známé, tak buď nemají auto vůbec (bydlí
>> přímo v centru a když
>> potřebují, tak si vezmou služební), nebo mají aut víc.
>>
>> S nabíjením: nějaká firma (ČEZ? PrE?) přišla s tím, že nabíjecí místa
>> nasadí na všech svých
>> trafačkách. Těch je myslím takhle po sídlištích taky celkem dost.
>> Někdo jiný (nějaké město?) zase přišel s tím, že to osadí na sloupy
>> veřejného osvětlení.
>> Tam mi sice není moc jasné jak (když ta lampa je předpokládám napájena
>> jen v době kdy
>> svítí), ale třeba tam vedou i nějaké dráty s trvalým napájením.
>>
>> Já nejsem žádný velký zastánce elektroaut. Jen se kolem sebe dívám, jak
>> by se to dalo řešit,
>> kdyby se to chtělo.
>> Jsem cyklista. Jezdím víceméně denně na kole, v libovolném počasí. A
>> musím uznat, že
>> za takovým Ioniqem se stojí ve frontě na křižovatce docela dobře. ;-)
>> I když nakonec za chcíplým spalovákem taky.
>>
>> PL
>>
>> ***********************
>>
>> Dne 16.2.2021 v 22:16 David Obdrzalek napsal(a):
>>> Každý 2-3??? wtf?
>>> Když vykouknu z okna domu, který má 77 bytů, vedle stejný a naproti 5 taky
>> takových
>>> a všichni koukáme doprostřed na plac s asi 90 parkovacími místy, tak fakt
>> nevím, kde
>>> by asi mohlo být schovaných těch asi tisíc až patnáct set aut, abychom se
>> dostali na
>>> zmíněná 2-3 auta na rodinu. A jak to je s tím náhodou nemusel omezovat, to
>> už vůbec
>>> nerozumím.
>>>
>>> Mimochodem, jak je to s těma elektromobilama a nabíjením na ulici? Na
>> sídliští? Kde
>>> to mají? Je vůbec někde v celé ČR možnost dobíjení elektřinou víc jak
>> 10 aut pro
>>> veřejnost na jednom místě? U každého místa zásuvka? Kde?
>>> Zato dobíjení aut kapalnou energií ze šlauchu strčeného na pár minut do
>> auta myslím
>>> je pokryté docela slušně, k tomu ta rychlost dobíjení a jízdní dosah na
>> jedno
>>> nabití... asi to jednou s "bezropnými" auty bude, ale nějak mám dojem, že to
>> nejde
>>> pěknou cestou. Myslím, že jsem neslyšel, že by při rozvoji automobilismu
>> byly stroje
>>> na ropné produkty nějak zvýhodňovány a naopak admninistrativně
>> znevýhodňovány starší
>>> způsoby jako koně nebo pára. Prosadily se spíš svými výhodami resp.
>> schopností
>>> uspokojit poptávku, než umělými nařízeními.
>>>
>>> Škoda, že Nikolaj Nosov už dávno umřel, měl by inspirací ke psaní
>> spoustu, do jeho
>>> děl tyhle vize o čistých elektromobilech pasujou úžasně.
>>>
>>> D.O.
>>>
>>> On 16 Feb 2021 at 21:19, Petr Labaj wrote:
>>>
>>>> Třeba to povede k nějakému normálnějšímu uspořádání, že kdo si chce
>>>> pořídit auto, má mít zajištěno pro něho místo pro parkování.
>>>> A ne aby byla veškerá veřejná prostranství zaskládaná auty.
>>>> Každý si do rodiny pořídí 2-3 auta, aby se náhodou nemusel nějak omezovat.
>>>> Ale že tou zavazející pixlou omezuje ostatní, to už neřeší.
>>>>
>>>> PL
>>>>
>>>> ***********************
>>>>
>>>> Dne 16.2.2021 v 20:57 Jaroslav Buchta napsal(a):
>>>>> No zase jsme u toho, ze nejake nabijeni behem parkovani je trosku
>>>>> nepredstavitelne pro lidi, kteri maji na sidlisti problem vubec
>>>>> kdekoli zaparkovat aspon do pul kilometru od domova...
> 
> 
> _______________________________________________
> HW-list mailing list  -  sponsored by www.HW.cz
> Hw-list na list.hw.cz
> http://list.hw.cz/mailman/listinfo/hw-list
> 

-- 
AJT SERVIS s.r.o.

Oparno 65
Velemín

ICO:04203879
DIC:CZ04203879

email:
info na ajtservis.cz

tel.
777 584 558


Další informace o konferenci Hw-list