ext. adc referencia - bolo Re: Programovaci konektor - bolo Re:stm32 reset obvod

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Pondělí Únor 15 11:51:39 CET 2021

[preposielam]

Dobry den,

ked uz teda rozoberame co sa nam na tom ci onom mcu paci, tak mne sa
osobne nepaci na stm32, ze vsetky puzdra pod lqfp48 su len na 32kHz
krystal... Takze ked chce clovek nejaky usart, tak zase musi vymyslat
ako nastavit a kalibrovat vnutorne oscilatory na dlzku startbitu a
podobne barlicky, ktore to bastlenie zneprijemnuju. A toto je po tej
adc referencii dalsia vec, na ktoru som prisiel len listovanim
datasheetu. Mozno tam este nejake prekvapenia budu, ale to zistim az
vtedy, ked si to budem trochu programovat.

Inak tento typ lqfp32 som si vybral, kvoli okuliarom a druhy bod boli
body zivotopise... Aby nahodou, ked si este najdem nejaku pracu, som
mal aspon nejaky feeling ako sa s stm32 robi. A patricne som to aj na
zaciatku prizvukoval.

A.

Uprimne, nevadi mi jakakoli architektura z principu, nakonec na PICech
jsem delal drive i vetsi projekty v ASM, je to zajimave i kdyz to
strankovani u 8b je docela vyzva.
Co mi konkretne na nich vadi je to, ze vyrobce neposkytuje plnohodnotny
prekladac volne,tohle proste nemam rad. Jeste, kdyby tam byla treba
nejaka limitace jen na vyssi rady MCU, jako ma treba Xilinx u FPGA,
prosim, ale tohle proste ne.
ARM je proti tomu siroka svoboda, spousta open source k dispozici a
spousta alternativnich prekladacu a vyvojovych prostredi take casto open
source, to naopak zboznuju.