RE: LED žárovky v Tescu

Šerých Jakub Serych na panska.cz
Pondělí Únor 15 11:44:39 CET 2021

Že je barva barevných (ne bílých s luminoforem) LEDek závislá na teplotě je přirozené, protože s teplotou se mění šířka zakázaného pásu v polovodičích. Ale jednak k běžně okometricky viditelným pokusům je třeba ještě většího mrazu než poskytuje česká byť letos docela „ladovská“  zima, a jednak je to proces vratný (na YT se dají najít pěkná videa s máčením LEDek v tekutém dusíku).

Jakub Šerých

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Monday, February 15, 2021 11:12 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: LED žárovky v Tescu

Já jsem na ty vaše úvahy koukal na webu: https://www.vaelektronik.cz/led_chlaz.html
Ta teplota LED čipů  je stěžejní, ale podle všeho jim vadí i mráz.
Já jsem v pergole na chalupě, která je zastřešená takovým tím komůrkovým polykarbonátem
vyřešil světlo tak, že jsem do jedné komůrky nasoukal LED pásek na hliníkovém U profilu.
Asi 2 roky vše v pořádku ( i v létě ) a teď jsem tam o víkendu večer  rozsvítil. bylo cca  -17 C
A vymalováno. Krome toho, že LEDky svítily poměrně málo, měly i jinou barvu. Místo pěkné teplé bílé
hodně namodralou, místy do zelena.
Asi došlo k nějaké nevratné změně, i když pak druhý den díky sluníčku vystoupaly teploty nad nulu LEDky
už se nevzpamatovaly.
Na druhé straně mám LED svítilnu, která v mrazu funguje bez problému.

[https://ipmcdn.avast.com/images/icons/icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Bez virů. www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>