Re: PMD84 --> Re: Silvestrovský voltmetr

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Únor 4 09:28:59 CET 2021

Můžete zkusit tenhle. Mě by docela zajímalo jak to pan Chrenko dostal do
té Mega128. Píše tam, že mu to trvalo několik let. Takovou trpělivost
obdivuji, ale sám jí nemám. Vyšel jsem ze stránek
https://pmd85.borik.net/wiki/Intro kde najdete podrobnosti. Kód v C++ má
asi 5000 řádek. Emulátor nemá zvuk, považoval jsem to za zbytečné, nemá
ani sériový port a tedy ani emulaci páskové jednotky, ale zato má
jednotku PMD32 - disketovou mechaniku, se kterou je příjemnější práce (a
jednodušeji se emuluje). Většina her na tom chodí, ale stejně je to jen
na hraní.
Výhodou je VGA výstup, monitorů tu mám několik, televizi žádnou.
Nevýhodou je, že plošný spoj doma nevyrobíte (Číňan vám ho udělá za 2$,
nicméně celá ta sranda přišla s poštovným na 33$) a osadit ten procesor
vyžaduje určitý cvik. Procesor také není z nejlevnějších a ani není pro
tento účel optimální, ale byl k dispozici a má dostatek RAM.
Asi by to šlo naklonovat na ESP32 v barvě, ale nechám to na příští zimu,
pokud zdraví dovolí.

Mrazík