Re: èidla - bylo Re: PF s kvízem

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Středa Prosinec 29 22:40:37 CET 2021

> Firma Taos sice už dávno
> neexistuje,

[sebareklama] TAOS je ams (byvaly austrianmicrosystems)
http://efton.sk/t0t1/semic_change.htm [/sebareklama]

> Není to CCD, ta struktura je
> úplnì jiná. Fotodiody pøepínané pøes analogový multiplexer a na výstupu
> zesilovaè.

Ti, co sa venuju fotografii ten rozdiel poznaju ako "CCD vs CMOS".

>  Je to pøíliš placaté na to, aby v tom byla optika a promítala obraz
> na malý CCD èip.

Spusta ludi nosi veci ktore vyzeraju prilis placate na to aby v tom bola
optika, a predsa tam je, pre mnohych je to dolezitejsie ako primarny ucel
tych veci (#megapixel). Ja viem, ze to je ina uloha ako ten placaty snimac.

Ale kombinaciou zrkadiel a sosoviek sa da urobit aj prekvapujuco tenka
optika (napr. to, co je v scanneroch, aj ked znova viem ze to je ine),
najma ak si netreba lamat hlavu nad farbami a geometricke chyby sa daju
kompenzovat vypoctovo.

Aj ked neviem, ako sa to v skutocnosti robi, neprekvapilo by ma ani to,
kebyze tam je jednoducho a sprosto zopar milionov diskretnych fotodiod,
alebo cela plocha pokryta niekolkymi kompletnymi na hranato osekanymi
wafermi. Tie medical cajky nie su lacny spotrebak.

wek